Ďalšia oplzlosť od Mansory je zvýrazňovačové Géčko

Samuel Turanský

30.09.2024

Ak niekto ešte nevidel nejaký šialený bizár od tuningovej firmy Mansory, ten buď žije v oblastiach, kam internet nosia v kýbloch, alebo sa na stránky o autách dostáva len náhodne. Mansory vytvára úplne udreté vozidlá, ktoré vylepšuje, tam si dajte úvodzovky, nielen tvarovo, ale aj výkonovo. 

Nie všetky kreácie Mansory sú takto udreté, ale realita je taká, že keby Mansory robilo len nenápadné krídelká a disky, tak by stratilo výraznú časť svojej publicity. A publicitu získava aj vďaka novým dvom kreáciám na základe najnovšej generácie Mercedesu triedy G. Jedna je menej nápadná, ale to iba farbou. Druhá kričí už do diaľky, že majiteľ buď nemá vkus, alebo si masívne pýta pozornosť. Veľké šťastie je, že oba vzniknú len vo veľmi obmedzenom počte.

Mansory Gronos

Toou neprehliadnuteľnou a zvýrazňovačovou verziou modelu G63, ktorý upravila extrémna firma je Mansory Gronos. Prichádza so všetkým a mení všetko. Vpredu mení kompletne celý predný nárazník s tak komplikovanými nasávacími otvormi na vzduch k motoru, že sa to až na auto nehodí. Rovnako sa na auto nehodia rozšírenia dverí, ktoré vyzerajú ako kusy polystyrénu prirobené pri zateplení. Ďalší nechutný prvok sú koncovky výfuku vyvedené na oboch stranách. Sú tiež žlté a sú znova ako nasilu dotlačené do celku.

Pokračovať by sa dalo rozšírenými blatníkmi s akými si zárezmi hore, ale aj výduchmi od bŕzd v zadnej časti a tiež svetelnou rampou v prednej časti strechy a krídielkami v zadnej časti strechy. Taký istý recept ako bol na prednom nárazníku je aj na nárazníku zadnom, kde pribudol strašne zvláštny difúzor a druhá dvojica svetiel. Už to vyzerá ako keď si svetlá zdvoja kamionisti, lebo na návesoch je to celkom štýl. 

Kufrové dvere sa stále otvárajú do rovnakej strany a tiež sú obložené polystyrénom. Určite to nebude polystyrén, ale určite to tak vyzerá. Kapota Mansory Gronos má karbónové náduchy a zmenili sa aj svetlá. Interiér je kompletne prečalúnený a odetý znova do žltej farby, vrátane bezpečnostných pásov. Až to všetko pôsobí úplne úchylne a odstrašujúco. Určite ale existuje zopár jedincov, ktorí si jeden z 8 kusov kúpi. Ak by ste to chceli vedieť, tak disky majú priemer 24 palcov a sú ako poklopy kanálov vo vašom obľúbenom okresnom meste.

Mansory Grand Entrée

Žltý nevkus bol postavený na najnovšej generácii Mercedesu triedy G, Grand Entrée je postavený na rovnakom základe a dokonca aj rovnakej AMG verzii. Vďaka farebnej kombinácii pôsobí trochu menej vulgárne, ale odhalený karbón tiež hovorí o masívnych ambíciách preraziť v nevkusovom dne. Predný nárazník je očividne rovnaký, ale má iné pásiky na denné svietenie, ktoré nadväzujú na zuby upravenej masky chladiča. Celý predok vyzerá dlhší a blatníky sú rozšírené vrátane zvláštnych výduchov na zadnej strane. Vlastne toto je auto takmer rovnaké ako Gronos. Ale jedna veľká zmena tu prichádza. Nie je obložené rozširujúcimi prvkami vyzerajúcimi ako polystyrén, ale extrémna zmena je niekde inde. Zmena, ktorá nie je až tak udretá a je vlastne celkom praktická.

Mansory upravilo otváranie zadných dverí a tie nie sú zavesené vpredu na pántoch na B stĺpiku, ale vzadu na zadnom blatníku, zjavne aby sa lepšie nastupovalo do zadnej časti. Takto viete vystúpiť na schodík a posunúť sa zadkom na sedadlo, pričom potiahnete nohy za sebou. Táto verzia modelu je omnoho triezvejšia, ale tiež má svoje šialené detaily. Napríklad predné prídavné svetlá umiestnené na streche presne nad čelným sklom majú tvar šiestich kruhov a Mansory si neodpustilo ani krídlo vzadu. Aj to zadné krídlo je triezvejšie, aj keď so vzorom lámaného karbónu. Je totiž celistvé po celej šírke, nie rozdelené na dve samostatné časti. Zadné svetla sú znova zrkadlené v nárazníku, ako to má aj žltá obluda.

Ak by sa dalo povedať o rekreácii Gran Entrée niečo pozitívne, tak, že interiér je veľmi decentný. Má bledo-sivú farbu, veľa karbónu, ale kombinácia je doplnená oranžovými akcentami na viacerých miestach, ale najmä na prešívaní sedadiel a niektorých vzoroch. Toto vyzerá celkom vkusne a odhliadnuc od kormidla, by som si vedel predstaviť takýto interiér aj vo vlastnom Mercedese triedy G. Až na tie oranžové bezpečnostné pásy. Tie by som nechal sivé a rozhodne bez nápisov. Tak ako zo žltého vznikne aj z čiernobieleho len osem kusov. To pre tých, ktorí majú o niečo viac vkusu ako je vkusové dno. Ale nie o mnoho.

Motor 

Mansory sa podujalo aj na úpravu motora. Pod upravenou karbónovou prednou kapotou je stále štvorlitrový motor V8 s dvomi turbami, ktorý ale teraz odovzdáva omnoho vyšší výkon. Kým štandardne má 430 kW/585 k a krútiaci moment 850 Newton metrov, po zásahu sa maximálny výkon dostáva na 604 kW/820 k a krútiaci moment poskočil až na 1 150 Newton metrov. Krútiaci moment by bol možno ešte vyšší, keby viac zvládala prevodovka AMG Speedshift.

Vylepšené vozidlo, alebo vylepšený tank, zvládne vyraziť na stovku za 4 sekundy z absolútnej nuly. Prichádza otázka, či je vôbec nutné v takomto aute mať podobný výkon. Ale o čom by ste sa s podobne vkusovo hendikepovanými kolegami bavili pri káve v Saint Tropéz? Veď sa budete baviť o tom, že vaše Mansory je jedno z 8 a je ešte extrémnejšie ako ktorýkoľvek iný Mercedes triedy G. Pri šialenej cene tejto konverzie, ktorá určite bude atakovať 6-ciferné hodnoty by som už určite radšej siahol po sériovom, ale decentnom Rolls-Royce Cullinan. Ten vyzerá decentne dokonca aj s modernizovanú prednou častou, keď to porovnám s týmito dvoma Géčkami. Úpravca Mansory jednoducho vie, že v súčasnosti je najlepšie zaujať kontroverzným prístupom a excentrickými kreáciami. Veď s obyčajnými štandardnými tvarmi to vie každý.

Lenže Mansory nie je jediné s celkom šialenými prestavbami tohto legendárneho off-roadu. Po konverzii je to skôr on-road, ale takéto niečo, len trochu menej uletené, zvláda aj Brabus. O čosi decentnejšia je prestavba od Carlssonu a dokonca aj Hofele zvláda spraviť Géčko, ale také, ktoré nebude nutne ťahať pohľady s nevraživými akcentami. A aby sme mali ten základ celý, tak si ešte môžete pozrieť ako vyzerá prevedenie od Lorinseru. Aj na to sa dá pozerať.

A ak sa vám tento Mercedes triedy G páči, tak vás odsudzovať nebudeme, ale určite si pozrite aj decentné štandardné vozidlá v našej ponuke!