5 stredných SUV do 35-tisíc eur z našej ponuky

Samuel Turanský

31.07.2024

Všetci stále hovoríme o športových autách a je to presne to, čo všetci chceme. A ak športové auto niekto nechce, tak je možné, že klame sám sebe. Alebo nemá dušu petrolheada. Niekedy príde v živote všetkých ľudí čas, v ktorom musia myslieť aj na priestorové pomery a na ostatných ľudí vo vozidle. Čo tým myslím? Myslím tým, že sa občas objaví moment, kedy prichádza rozhodovanie o tom aké SUV si kúpiť.

Na výber je ich nespočetné množstvo a niektoré z nich sú zaujímavejšie ako tie ostatné. Ja som si prešiel našu ponuku a vybral som 5 SUV, ktoré sú použiteľné na prevoz celej famílie, jazdy cez zhoršené terénne podmienky, ale tiež sú pekné a rozumné na jazdenie do práce, do divadla, na nákupy, všade. Limit som si nedal nebo, ale 35 000 €. Z množstva áut mi do oka padli niektoré zaujímavé a niektoré netradične modely.

Jaguar E-Pace

Áno, áno, už to počujem, Jaguar a vybrať ho na prvé miesto? Áno, prečo nie? Jaguar E-Pace je rozumne veľký, stále je to Jaguar a už sa dá kúpiť za veľmi pekné ceny. Naviac má veľké množstvo rôznych motorov v ponuke. Ovplyvnenie modelom F-Pace je až do oči bijúce, ale o to je malý Jaguar honosnejší. Vyzerá ako plnohodnotný zástupca rodiny šeliem. A aj napriek tomu, že Jaguar sa už vykašlal na všetky modely okrem F-Pace, má stále určitú majestátnosť a tiež nadčasový štýl.

Naši odborníci majú v ponuke zaujímavý kúsok červenej farby s veľkými diskami, ale aj s pohonom všetkých 4 kolies, výkonným dvojlitrom a automatickou prevodovkou. S týmto autom zvládnete bez únavy prejsť celý kontinent. A prečo by ste si mali vybrať práve britskú šelmu? Kvôli jedinečnosti! Je ich síce viac, ale stále sú čísla nízke a bude unikátom všade kde sa objaví.

Jaguar si pozrite tu.

Mercedes GLC

Mercedes začal so strednými SUV modelom GLK. Ale v rámci zjednodušenia názvoslovia sa z auta stalo GLC. To sa dá už teraz kúpiť za veľmi pekné sumy ako jazdené vozidlo a tiež má na výber extrémne veľa agregátov. Na výber ich má, ale niektorých je jednoducho menej. Najviac je tých naftových. Tento Mercedes úplne zapadá do doby, v ktorej vznikol a jeho dizajn je ešte stále aktuálny. Aj keď je na trhu novšia generácia, tento kus si dokáže svoju pozíciu obhájiť aj teraz.

Jedinou nevýhodou môže byť azda menší výkon motora s objemom 2 litre. Nie je to kompletných 143 kW/197 k ako má prevedenie s označením GLC 220d, je to iba GLC 200d dosahujúce 120 kW/163 k, ale na kľudnú jazdu ho bude dostatočne veľa. Naviac vás odmení nízkou spotrebou. Ku čiernej farbe vynikajúco ladia hliníkové a chrómové doplnky, takže tu sa nemusíte báť žiadneho faux pas s black on black kombom.

Pozrite si všetky fotky tohto GLC!

Cupra Formentor

Cupra Formentor je stále veľmi ojedinelým autom na našich cestách, ale neprávom, naviac je najpredávanejšou Cuprou ever. Je s dĺžkou 4,4 metra kompaktné auto, ale berie si aj niektoré výhody SUV. S trochou prižmúrení alebo vypichnútí očí o ňom môžeme hovoriť ako o SUV Coupe, ktoré je príbuzné napríklad s BMW X6. Ale tie oči by sme fakt museli mať viac deravé ako platinové sitká v jednej z dávnych káuz.

To nevadí, Cupra Formentor je výborné auto a s dvojlitrom dosahujúcim výkon 228 kW/310 k spojeným so sedemstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých 4 kolies 4Drive dokáže dynamickú jazdu servírovať lepšie ako krčmár pivo v Hornej Dolnej. Nechcem sa dotknúť krčmára, ale potreboval som prirovnanie. Formentor výkony servíruje ako na striebornom podnose a dynamika mu je vlastná.

V našej ponuke je viac, či menej štandardný kus so sivou farbou a obyčajnými zliatinovými diskami. Prečo obyčajnými, keď vyzerajú takto dobre? Lebo farba značky Cupra je medená. A medenú automobilka dáva aj na príplatkové kolesá. Toto sú bežné disky, ktoré nemajú za úlohu až tak veľmi šokovať. Vnútri nájdete pokoj a strohé prevedenie s jedným centrálnym displejom bez akýchkoľvek ďalších doplnkových tlačidiel, ktoré by spôsobovali preplnenosť. Centrálnym displejom môžete ovládať aj klimatizáciu a špecifikom je azda len volant s tradičnými aj špeciálnymi ovládačmi. Špeciálne ovládače sú na zmenu režimu a na štartovanie. Smútkom pri pohľade na toto auto ma napĺňa len konštatovanie, že ten človek zodpovedný za konfiguráciu nepriplatil za modré kožené čalúnenie.

Aj toto auto môže byť vaše!

Toyota C-HR

Kým Cupra Formentor je odpoveď na nejaké otázky, Toyota C-HR je odpoveďou na úplne iné dotazníky. Je odpoveďou na nízku spotrebu, ale štýlovú karosériu, pričom výkon nie je vôbec priorita. Toyota C-HR je vo svojej prvej generácii skôr autom pre dvojicu. Niežeby vzadu bolo málo miesta, ale je tam veľa tmy a temna s malými oknami.

Nič to za to, výhody sú neodškriepiteľné. So štvorvalcovým motorom s objemom 1,8 litra doplneným o elektrickú časť a o prevodovku eCVT, takže bezstupňovú riadenú elektronicky na úplne odlišnom princípe, viete jazdiť skoro zadarmo. Toyota C-HR s týmto pohonom jazdí za 4 litre. Ak viete ako na to, viete jazdiť za 3,5 litra. Samozrejme nie po rýchlostných komunikáciách a s dynamikou v mysli, ale s rozvahou a s odvahou brzdiť premávku pri ležérnom zrýchlení.

Naša verzia, ktorú aktuálne máme v ponuke, je prevedenie s aparatúrou JBL, čo je vlastne o lepšom zážitku z hudby. A zážitok z hudby určite potrebujete, lebo adrenalín za volantom len tak ľahko nevyprodukujete.

Diskotéku na kolesách si môžete pozrieť a kúpiť tu!

Dacia Duster

Aktuálne nám na trh prichádza 3. generácia Dacie Duster, ale druhá bola vynikajúca. Nepozerajte sa na ňu skrz výsledky crash testov Euro NCAP, ktoré vo veľkom berú do úvahy elektronické a iné vychytávky na predídenie nehodám. Samotné výsledky v nárazových skúškach sú veľmi obstojné a vozidlo je bez problému bezpečné. A pritom má dosť miesta, veľký kufor, ale nemá pohon všetkých 4 kolies.

Dacia Duster je synonymom toho, že auto si môže držať svoju cenu. Jazdené kúsky zažijú malý prepad na začiatku a potom si svoju cenu už zodpovedne držia ako pitbull vašu ruku keď ho naštvete. Duster, čo máme v ponuke, ktorý som vám vybral, má ešte pôvodný znak, čiže je pred modernizáciou, ale už má ten vynikajúci motor pracujúci aj v niektorých Mercedesoch. Je to agregát s objemom 1332 cm³ a výkonom 96 kW/130 k. Je spojený s manuálnou prevodovkou a okrem slušnej dynamiky ukazuje svetu aj nízku spotrebu. Nie tak nízko ako má Toyota, ale určite nepresahuje v priemere 6,5 litra na 100 km.

Ak chcete takýto Duster, tak kliknite sem!