Audi A4 je preč, nahradí ho A5 aj s V6 pre S5

Samuel Turanský

22.07.2024

Predstavte si situáciu, idete si kľudne a niečo sa na vás tlačí a vyblikáva vás na diaľnici, aj keď máte na tempomate nastavených teoreticky nelegálnych 140 km/h. Bude to VW Passat, alebo je to Audi. A vo veľkých pravdepodobnostiach to bude Audi A4, ktoré je dostupnejšie ako Audi A6. Audi A6 je predsa kráľom sekundárneho trhu, z ktorého časť máme v ponuke aj my. Audi A4 je veľkostne už skoro rovnako veľké a po 28 rokoch končí. Nahradí ho Audi A5. To aby ste ostali v strehu a nehľadali ho, so spaľovacími agregátmi, v ponuke ďalej.

Nové Audi A5 má nahradiť Audi A4 aj Audi A5, lebo automobilka rozhodla, že nepárne čísla budú určené pre spaľovacie motory a párne čísla budú určené pre bežné elektrické vozidlá. Ak si klopete na čelo, nie ste sami, ďalší šialený pokus s číslami u Audi, ale aspoň nie je tak mätúci ako ten predchádzajúci. Čo vieme o novinke?

Brutálne svetlá

Nový model bude vyzerať ako evolúcia všetkého, čím automobilka disponuje teraz. Budem mať atribúty také, aby s prehľadom dokázal model A5 zastúpiť dôležitú pozíciu v modelovej rade automobilky. Predná časť nebude šokovať, má stále singleframe masku a nové svetlomety. Nové svetlá budú štandardne osadené LED systémami a za príplatok budú fantastické HD LED maticové svetlá, ktoré dokážu veľmi jemne prepínať lúče tak, aby ste videli čo najviac.

Zadné svetlá budú zase za technológiu OLED a budú mať až 60 segmentov. Prečo? OLED segmenty budú pôsobiť ako malé displeje, ktoré dokážu komunikovať s ostatnými účastníkmi cestnej premávky pomocou rôznych grafických šialenstiev. Tejto technológii sa hovorí Car-to-X. Audi predvedie štylistiku, ktorá bude všetkým, čím len chcete. Bude aj tradičná, bude aj moderná, bude aj športová, bude aj klasická. Toto auto je jednoducho univerzálne a musí byť. Veď niekomu sa možno ťažko bude v manažmente pozerať na vyššie označenie. Veď podriadení môžu mať maximálne Audi A4 a to bude elektrické.

Nebude sedan

Celkový tvar karosérie je výrazne dynamickejší. Môže za to inak tvarovaná zadná časť. Kým Audi A4 bolo sedan, Audi A5 bude niečo iné. Bude to liftback. A o liftbacku vieme, že to je vlastne taká nafúknutá Octavia. Alebo BMW 4 Gran Coupe. BMW stále rieši rôzne modely a dáva takýmto špeciálnym prevedeniam punc odlišnosti, ale Audi zjavne dáva manažérom bonusy. Bonusy vo forme nového modelu s číslom o šteblík rebríka vyšším.

Základ Audi A5 nebude sedan, ale liftback. Pri kombi sa nemôže zmeniť nič. Kombi je tým modelom, ktorý je pre Audi v Európe dôležitejší. Veď manažéri občas musia niečo aj odviezť. No a ak budú voziť, tak možno karty zamieša práve štandardná päťdverová karoséria. Povedzme si, že toto môže byť kľudne taký drahší a zároveň exkluzívnejší Superb, ktorý dostanete za posluch, alebo ho dáte za posluch svojim podriadeným.

Divné názvy motorov sa neuchytili

Audi A5 bude mať štandardne mild hybrid a nie hocijaký, MHEV Plus. Elektrifikácia je priam nevyhnutná pre fungovanie vozidiel každého druhu. Teda ich fungovanie s emisnými normami. Nový štartér-generátor a jeho celý systém pracuje s 48 V a dokáže znížiť spotrebu takmer o trištvrte litra, ale to záleží od konkrétnej verzie. Audi pri úsporách zašlo tak ďaleko, že pripravilo pre model A5 aj elektrický kompresor klimatizácie. Veľmi výhodný je aj pri vypnutí motora v systéme štart stop, kedy klimatizácia stále beží a nevypne sa.

Ako to vyzerá s motormi? Základný bude dvojlitrový TFSI s výkonom 110 kW/150 k a rovnaký objem bude mať aj prevedenie s výkonom 150 kW/204 k. Aký bude medzi nimi rozdiel? Základ môžete mať iba s pohonom prednej nápravy, ale výkonnejšiu pohonnú jednotku môžete získať aj s pohonom všetkých štyroch kolies quattro ultra.

A to vás nezaujíma, že! Nás zaujíma naftový motor. Ten bude dvojlitrovým TDI s výkonom až 150 kW/204 k práve so spomenutým mild hybridným asistentom, ktorý má podiel na celkovom výkone až 18 kW/24 koní. Toto je verzia, čo vám pri ceste služobným auto na dovolenku bude naftu vyrábať.

Všetky motory budú dostupné nielen pre liftback, ale aj pre kombi. No a bude to platiť aj pre prevedenie Audi S5. Áno, čítate správne, Audi nezabudlo ani na športové prevedenie. To bude mať trojliter V6 s výkonom 270 kW/367 k. Bude to najvýkonnejšia verzia a práve táto bude mať najväčšiu úsporu paliva vďaka novému mild hybridnému systému, ktorý dokáže pomôcť dynamike, ale a zároveň znižuje spotrebu a emisie. Emisie vďaka tomu klesnú až o 17 g CO2 na km.

Viac dynamiky aj podvozku

Audi vo svojich tlačových správach vzletne hovorí o tom, že jazda s týmto vozidlom bude ešte lepšia, príjemnejšia a bezproblémovejšia ako kedykoľvek doposiaľ. To je také klišé všetkých tlačových správ a všetkých nových modelov. Ale pri modely A5 sa tomu asi dá veriť. Veď ma úplne nové podvozkové komponenty, ktoré Audi vyrába často z hliníka, takže znižujú neodpruženú hmotu, ale zároveň si môžete pre štandardné verzie priplatiť aj adaptívny podvozok s nastaviteľnými tlmičmi. Tie ešte viac rozlišujú, či máte komfortné nastavenie, alebo športové. Takže dokážete jazdiť kedykoľvek v akomkoľvek prostredí a požiadavkách.

Koľko bude tento špás stáť?

A čakáte, že nové Audi A5 bude stáť viac ako stálo Audi A4 donedávna a dokonca že bude stáť viac ako Audi A5 donedávna, tak máte určite pravdu. Audi totiž prináša do tohto modelu nové technológie, auto je väčšie a to ani nehovorím o možnosti 3 displejov v interiéri. Aj v ňom bude viac miesta, takže cena zvýšená o pár 1000 € je úplne opodstatnená. Ale vytvára polemiku, kam sa dostane Audi A3 v budúcnosti. To už bude otázka pre najbližšie roky. Veď spaľovacie motory sa vracajú. Mercedes napríklad nalial neuveriteľne množstvo financií do vývoja nových motorov. A rovnako tak musí spraviť aj Volkswagen, čiže aj Audi. Ale vráťme sa k pôvodnej otázke.

Automobilka oznámila, že v Nemecku bude základná verzia s dvojlitrovým TFSI a pohonom prednej nápravy, ktorá bude mať automaticky automatickú sdemstupňovú prevodovku, stáť 45 000 €. Niekomu sa podarilo vyhrabať, že na Slovensku má tento model stáť 42 660 € a má mať už celkom bohatú základnú výbavu. Kombi bude drahšie, ale nás zaujíma všetkých jediné. Koľko bude stáť S5 a ako bude jazdiť. S5 konkrétne vo verzii kombi, ktorá bude tým pomyselným nástupcom tradičnej rýchlej generácie Kombíkov.

Ak sa vám Audi A5 páči, tak si pozrite našu ponuku Audi A4 a Audi A5 Sportback, ktoré sú vlastne predchodcami. Možno vás niečo zaujme a naši vyškolení makléri vám pomôžu s financovaním, kúpou a dokonca aj so zárukami a poistením.