Aké je ideálne športové auto? Niečo ľahké s dostatočne výkonným motorom a pohonom zadnej nápravy. Nie, Mazda MX-5 to nie je. Hovoríme stále o dostatočnom výkone. Dostatočný výkon znamená, že ho máte dosť v každej situácii a takým vozidlo môže byť Toyota Supra s trojlitrovým radovým šesťvalcom B58, ktorý je v ponuke už od roku 2019. To je teda 5 rokov od začiatku výroby a po 5 rokoch prichádza vylepšenie.
Toyota Supra pre modelový rok 2025 bude vylepšená, ale to nie je všetko. Pribudne aj špeciálna séria. Naťahujú to ako Horst Fuchs, ale pribudne A90 Final Edition. A to niečo značí. Značí to, že na jar sa asi skončí výroba tohoto zaujímavého športového náčinia, ktoré vzniklo v spolupráci s nemeckou automobilkou BMW. BMW z rovnakého vývoja vyšlo s otvoreným modelom Z4. Ten názov nás teraz nezaujíma, pozrime sa na to, čo môžete čakať od nového modelového roku a vzápätí na to, čo môžeme čakať od špeciálnej série A90 Final Edition.
Toyota Supra sa stále bude spoliehať na radový šesťvalec s objemom 3 litre, ktorý dosahuje výkon 285 kW/387 k a krútiaci moment 500 Newton metrov. Tieto výkony ale nemusia byť platné pre každú jednu krajinu, lebo automobilka výkony aktuálne prispôsobuje konkrétnym zákonom a konkrétnym požiadavkám jednotlivých trhov, podľa požiadaviek, aby vozidlá boli legálne a mohli jazdiť.
Ale niečo sa predsa podarilo zmeniť! Zmenil sa zadný diferenciál, má byť aktívny a má byť elektronicky kontrolovaný. Dôsledkom tejto zmeny bude Supra omnoho lepšie ovládateľná a bude mať lepšie jazdné vlastnosti. Systém jednoducho zmenšuje potenciál nedotáčavosti a vďaka tomu robí zo Supry ešte lepšie auto ako kedykoľvek doposiaľ.
Ďalšou výraznou zmenou bude vylepšenie brzdového systému Brembo, ktorý bude mať priemer predných kotúčov až 374 mm. K tomu je ešte naviazaná aj zmena stabilizačných prvkov spodnej časti. Čiže jazdné vlastnosti sú lepšie aj kvôli tomuto a to stále nie je všetko, snažím sa vám to predať ako v teleshopingu, ale Supra je jedným z posledných vynikajúcich športových áut.
Kvôli lepšej jazde v zákrutách konštruktéri konečne vymenili všetky gumové silentbloky za vystužené prvky, ktoré sú jednoducho pevnejšie. No a k tomu všetkému ešte zmenili aj odklony na podvozku. Zo Supry sa stáva úplne dokonalé jazdné náčinie.
Toyota Supra 2025 ukáže, že aj malými zmenami sa dá celkom zaujímavo vylepšiť vzhľad už tak pekného auta. V prvom rade sa môžeme pozrieť na zadnú odtrhovú hranu, na ktorej pribudlo karbónové predĺženie vo forme malého spojleríka odvádzajúceho vzduch tým správnym smerom. Úplne nové budú aj lišty okolo predných kolies na nárazníku, aby až tak veľmi nevíril vzduch. Kolesá získajú matný čierny povrch. To by zvonka stačilo, veľa zmien sa ale dá nájsť aj vnútri. Ak berieme do úvahy počet prečalúnených kusov.
Sedadlá budú čalúnené alcantarou a pravou kožou, s vyšitým nápisom GR na operadlách. Všade v interiéri bude červené prešívanie, nielen na spomenutých sedadlách, ale aj na radiacej páke, prípadne na volante. Veď červená farba na prešívaní je aj v Octavii RS, takže Supra ju musí mať tiež!
Finálna séria tiež nevyužila potenciál spolupráce s BMW. Motor S58 z M3 sa do tohto vozidla nedostane. Bude v ňom naďalej B58, ale jeho výkon porastie. Z obyčajných 285 kW/387 k a 500 Newton metrov sa dostane na 320 kW/435 k a 570 Newton metrov. Ako je to možné? Ako je možné takéto zvýšenie? Toyota vraj vymenila kompletne celé sanie a je teraz omnoho priepustnejšie a rovnako je nová aj mapa riadiacej jednotky motora.
Špeciálna séria Supra A90 Final Edition bude mať zväčšené disky predných bŕzd na 395 mm a bude mať zmiešaný set-up obutia. Vpredu budú 19-palcové zliatinové disky a pneumatiky so šírkou 265 mm a vzadu bude 285 mm ale na 20-palcových diskoch.
Toyota sa priznala, že do tohoto auta nebude dávať vylepšený podvozkový systém z bežných verzií s elektronicky riadenými tlmičmi. Toto auto dostane systém odvodený od špeciálov GT4 a rovnako od nich bude odvodený aj bodykit série.
Bodykit bude pozostávať z viacerých nástavcov predného nárazníka z karbónu, ale najdôležitejšie je zadné krídlo. Je na nožičkách ako bocian a bude nastaviteľné. Vyzerá drsne!
Koniec bude teda veľmi zaujímavý a A90 Final Edition prinesie aj zmenený interiér. Veď červené miesto vodiča a čierne pre spolujazdca vyzerá ako z nejakého špeciálu. Do interiéru automobilka nachystala sedačky Recaro Podium CF. Tie majú karbónové časti a sú čalúnené alcantarou. Áno, čítate správne, Recaro. Aj keď sa to tak nezdalo, výrobca sedadiel nakoniec našiel investora, ktorý mu pomohol zotaviť sa z finančných problémov a bude pokračovať ďalej. Niektorí by ale v tomto aute radšej videli sedačky Sabelt.
Špeciálna séria A90 Final Edition sa pre Toyotu Supra rozbehne do sveta na jar 2025, čo značí koniec výroby. Toto prevedenie má vzniknúť iba v 300 exemplároch v Európe. Do toho sú zarátané dokonca aj štáty, ktoré nie sú priamo v Európskej únii, ako Veľká Británia.
My máme tiež bohatú ponuku Toyoty aktuálne. Pozrite si ju a ak vás osloví, tak nás neváhajte kontaktovať.