Outlander od Mitsubishi je späť, má vás to zaujímať?

Samuel Turanský

05.10.2024

Áno, áno, Mitsubishi oznámilo, že do Európy už nedovezie ani jedno nové auto. A je to tak. Ani nový Outlander nie je úplne nový. Veď už sa nejaký čas predáva v USA a v Kanade. A takisto aj v Ázii. Takže automobilka plní svoje sľuby a do Európy prináša ďalšie auto, ktoré nie je úplne nové. A prečo by malo byť zaujímavé?

Nový Outlanfer vyzerá moderne

Japonci na to išli od začiatku veľmi zaujímavo. Vytvorili Mitsubishi Outlander, ktoré bolo pre Severnú Ameriku a z neho odvodili verziu, ktorá bude dostupná u nás. Znamená to, že väčšina štylistických prvkov bude navlas rovnaká, ale niektoré sa zmenia a pre niekoho k lepšiemu. Tých zmien je síce málo, ale dá sa povedať, že Outlander vyzerá ako auto budúcnosti. Auto, ktoré by mohlo byť v každom sci-fi z prelomu milénia.

Predná časť je stavaná skôr na výšku s obrovskou maskou chladiča, ktorá má tvar ako niektoré kreácie Lexusu. Svetlá ale pripomínajú skôr Multiplu. Majú tiež 3 poschodia. Vrchné poschodie je pre hlavne pre LED denné svietenie a spodné je pre hmlovky. Stredné s mnohými segmentami zase funguje ako maticové LED centrum.

Zboku najviac vidno extrémny posledný stĺpik karosérie so šialeným hrubým prevedením, cez ktorý je užší výhľad. Ale zadné svetlá sú celkom masívne a sú stavané na šírku, rovnako ako nárazník, čo len podporuje dojem obrovského auta. Ale pritom až obrovský Outlander nie je. Veď na dĺžku má 4 719 mm a z toho rázvor je 2 704 mm. To by mohlo niečo hovoriť aj o priestore na zadných sedadlách, ktorý určite nebude malý.

Vnútri je dosť miesta

O veľkosti interiéru hovorí určite rázvor osí kolies, ktorý som spomenul o pár riadkov vyššie. Ale dôležité je, že na batožinu stále ostáva 495 litrov v základnom stave, alebo až 1 404 litrov po sklopení sedadiel, ktoré sú posuvné a sú delené v pomere 40:20:40. To však nie všetko, čo je v tomto aute veľké. V prednej časti je znova dojem obrovského priestoru vďaka širokému rozmiestneniu prístrojovej dosky. Šírka je zvýraznená výrazným prvkom a Mitsubishi nezabudlo ani na to, že niektorí nemajú radi dotykové plochy.

Plusom pre Mitsubishi je použitie samostatnej klimatizácie a celkom pekných displejov s uhlopriečkami 12,3 palca pred vodičom, ale aj v strede. Ďalšími veľkými vecami budú napríklad presklenia. Strešné okno má mať dĺžku 928 mm a šírku 702 mm. Bude možné ho otvárať a pustiť tak do interiéru vzduch zvonka. Ak teda nejdete za hovnocucom.

Mitsubishi hovorí, že stredový displej je moderný a schopný bezdrôtovo zrkadliť Apple CarPlay a Android Auto. Na overenie si však počkám až do reálneho kusu. Dôležité má byť aj to, že v aute bude bezdrôtové nabíjanie a hlasové ovládanie. Kto sa ešte nepohádal s hlasovým ovládaním, nech zdvihne ruku.

Aj napriek určitým pochybnostiam o značke vyzerá interiér vozidla veľmi sviežo a veľmi futuristicky v niektorých detailoch. Menej futuristický môže byť iba volant, ktorý má klasické tlačidlá. To je tá výborná správa, lebo dotykové ovládanie nie vždy funguje podľa predstáv. Mitsubishi sa ale pochválilo aj tým, že okrem digitálneho inštrumentu pred vodičom bude možné pre Outlander našpecifikovať aj head-up displej, prípadne sa vodič môže spoľahnúť na bezrámové spätne zrkadlo, ktoré je možné prepnúť do zobrazenia zadnej kamery.

Pohon má veľkú batériu

Pohonná jednotka má pre plug-in hybrid objem 2,4 litra, 4 valce a 16 ventilov. Ale to nie je to hlavné. Celkový výkon sústavy je 225 kW/306 k a hlavnými pohonnými prvkami majú byť elektrické motory. Predný elektrický motor bude mať výkon 85 kW/115 k a krútiaci moment 255 Newton metrov. Zadný má vytvárať výkon 100 kW/136 k a 195 Newton metrov. To však nie je všetko, čo chce Mitsubishi s modelom Outlander ponúknuť. Má ponúknuť aj batériu s objemom náplne 22,1 kWh, ktorú je možné nabíjať aj jednosmerným prúdom cez už pomaly vyhynutý konektor CHAdeMO. Nehádžte flintu do žita, stále môžete využiť aj malý konektor na striedavé nabíjanie doma, ktoré je omnoho rozumnejšie ako práve nabíjanie vonku. Plug-in hybrid sa totiž oplatí iba v prípade, ak ho nabíjate doma a optimálne z energie vytvorenej solárnymi panelmi, vašimi vlastnými.

Automobilka sa pochválila tým, že vozidlo bude mať stále objem palivovej nádrže 53 litrov, čo by mohlo znamenať, že na jedno naplnenie batérie a nádrže dokáže prejsť takmer 850 km. Ale zaujímavé je aj sledovať, že v kombinovanom režime, podľa testovacieho cyklu WLTP, je spotreba paliva iba 0,8 litra a emisie iba 18 gramov CO2 na kilometer. A to všetko pri fakte, že zrýchlenie z nuly na stovku je za 7,9 sekundy.

Mitsubishi Outlander dokáže fungovať v troch rôznych režimoch. Dokáže fungovať v elektrickom režime, ale aj v sériovom zapojení so spaľovací motorom a aj v paralelnom zapojení so spaľovacím motorom. Taktiež má na výber 4 možnosti. Štandardne auto samo optimalizuje použitie elektrického a hybridného systému a v režime EV je vozidlo plne elektrické. Režim Save zase zachováva súčasný stav nabitia batérie a režim Charge nabíja batériu. Optimalizácia pre Mitsubishi Outlander z hľadiska použitia elektrickej energie funguje do rýchlosti 135 km/h. Dovtedy je možné použiť výlučne elektrický motor.

Pohon bude prepojený na obidve nápravy, lebo vozidlo má dva elektrické motory. Toto usporiadanie volá automobilka S-AWC. Aj tu je možnosť zvoliť viacero režimov, ktoré sa vedia prispôsobiť buď požadovanej jazde, alebo zvoleným podmienkam. A ak sa už rozhodnete rozbehnúť, o zastavenie sa budú starať 350-milimetrové brzdové kotúče vpredu, ktoré sú schované za 18 a 20-palcovými zliatinovými diskami.

Cena nie je zabitá vysoko

Pre slovenský trh automobilka zatiaľ cenu nezverejnila, ale je známa tá v Nemecku. Tá bude začínať na 49 900 € a v základnej výbave bude záruka na 5 rokov alebo 100 000 km. Toto vyzerá na plug-in hybrid ako veľmi dobrá cenová ponuka, najmä keď má pohon všetkých štyroch kolies. Ale treba mať na pamäti, že to nie je úplne nové auto, už je overené, takže by malo mať vychytané nejaké chyby a motor ich má rozhodne vychytané, lebo už bol aj v predchádzajúcej generácii pohonu, o ktorom ste si mohli prečítať pri niektorých testoch Mitsubishi Eclipse Cross, alebo predchádzajúcej generácie modelu. 

Mitsubishi Outlander ale vstupuje do segmentu, ktorý je celkom plný. Veď plug-in hybrid v tejto veľkosti má aj Stellantis, ale podobne veľký je aj hybridný Renault Espace, či Nissan X-Trail, ktorí sú harcovníkmi z aliančného boja. 

Ak vás Mitsubishi zaujalo a rozmýšľate, aké má ešte modely, tak sa neváhajte pozrieť do ponuky vozidiel, ktoré sú v našej databáze! Určite nájdete nejedno Mitsubishi, ale môžete si pozrieť aj výlučne full a plug-in hybridy, ktoré môžu byť konkurentami aj pre túto novinku.