Porsche 911 je ikonou medzi športovými autami, ktorej tvary sa nemenia už desaťročia. Ten základný moment, základný dizajnový stavebný kameň ostáva takmer totožný. Akurát generácie sa menia a rastú. Najnovšia generácia má označenie 992. Ale aj pre ňu dospel čas k modernizácii a prichádza prevedenie 992.2.
Porsche nové verzie pridáva celkom opatrne a najskôr všetko začalo základným prevedením a prevedením GTS s hybridom. K nim sa postupne pridalo GT3, ale to bežné, nie RS, na to ešte čakáme. Aktuálna ponuka sa obohatila o Porsche 911 Carrera T a Carrera S. Aké sú medzi nimi rozdiely? To sa pokúsim priblížiť. A pozrieme sa aj na hybridný model Carrera GTS.
Toto je úplný základ ponuky automobilky Porsche z pohľadu jej najviac ikonického modelu. Je to vstupenka do exkluzívneho sveta, ktorá už má štandardne dostatočný výkon. Najnovšia generácia 992, v prevedení po modernizácii, pridáva oproti pôvodnému 992 aj trochu zmenené nárazníky, ale hlavne rozoznať rozdiel podľa zadných svetiel. Už sú ako jednotný pás a nemajú výbežky smerom nadol.
Ak by ste si hovorili, že základ nechcete, tak ešte chvíľu počkajte. Už základná verzia má trojlitrový plochý šesťvalec, čo dosahuje výkon 290 kW/394 k a má aj pekný krútiaci moment 450 Newton metrov. Z tohoto vyplýva, že na stovku sa so štandardnou automatickou prevodovkou s ôsmimi stupňami dostanete za 4,1 sekundy. Ak si priplatíte za Sport Chrono Package, tak bude čas 3,9 sekundy.
Porsche ponúka aj možnosť odstránenia nápisu, alebo prehodenia za čisto 911 na motorovom kryte. Toto je dôležité, ak chcete byť inkognito, že ste si kúpili tú základnú verziu, ale prečo to skrývať? Veď môžete mať aj kabriolet. Vlastne od základnej verzie je lepšia len jedna. A tá má označenie 911 Carrera T.
Zhrnutie 911 Carrera
Motor: plochý šesťvalec, objem 3,0 litra, dve turbá
Prevodovka: automat PDK, dve spojky, 8 stupňov
Výkon: 290 kW/394 k
Krútiaci moment: 450 Nm
Zrýchlenie 0-100 km/h: 4,1 s (3,9 s Sport Chrono Package)
Kombinovaná spotreba podľa WLTP: 10,1 l/100 km
Základná cena: 138 967 eur
Porsche 911 T je na prvý pohľad rovnaké ako 911 Carrera v základnom prevedení. Ale má jednu zásadnú zmenu. Nemôžete do neho nakonfigurovať všetko to, čo do základu a do 911 Carrera S. Prečo? To je otázne, ale niektoré prvky jednoducho dostupné nie sú. Lenže to nie je ten najzásadnejší rozdiel. Aj keď je motor rovnaký, so šiestimi valcami, s tromi litrami objemu a aj výkon je dokonca presne na koníka totožných 290 kW (394 k), tak niečo zásadné sa mení.
Porsche 911 Carrera T ostáva vozidlom s pohonom zadnej nápravy, ale ako bonus bude, veľmi zriedkavá, kombinácia s manuálnou prevodovkou. Bude mať 6 prevodových stupňov a nádhernú drevenú hlavicu radiacej páky. Ale manuálne radenie ukazuje slabiny v zrýchlení. Porsche 911 Carrera T bude zvládať stovku za 4,5 sekundy. Je to viac ako má základ, ale pôžitok bude väčší a spojenie s vozidlom získa ďalšie body charizmy. A manuálne radenie si môžete užiť nielen v kupé, ale aj v kabriolete.
Zhrnutie 911 Carrera T
Motor: plochý šesťvalec, objem 3,0 litra, dve turbá
Prevodovka: automat PDK, dve spojky, 8 stupňov
Výkon: 290 kW/394 k
Krútiaci moment: 450 Nm
Zrýchlenie 0-100 km/h: 4,5 s
Kombinovaná spotreba podľa WLTP: 10,5 l/100 km
Základná cena: 153 062 eur
Najnovší prírastok do rodiny 911 je zatiaľ Carrera S. Oproti predchádzajúcemu prevedeniu získava naviac 22 kW (30 k). A to znamená jediné. Už má taký výkon ako malo kedysi Porsche 911 Turbo. A dostupnosť je lepšia. Plus má pohon iba zadnej nápravy.
Carrera S prináša výkon 353 kW/480 k a kombináciu výhradne s automatickou osemstupňovou prevodovkou s dvomi spojkami. Krútiaci moment pritom skočil až na 530 Nm. To je rozdiel oproti základnému modelu a je predpoklad, že práve toto auto bude ešte žiadanejšie ako práve základ. Pre Carrera S je stále dostupný aj kabriolet.
Zhrnutie 911 Carrera S
Motor: plochý šesťvalec, objem 3,0 litra, dve turbá
Prevodovka: automat PDK, dve spojky, 8 stupňov
Výkon: 353 kW/480 k
Krútiaci moment: 530 Nm
Zrýchlenie 0-100 km/h: 3,5 s (3,3 s Sport Chrono Package)
Kombinovaná spotreba podľa WLTP: 10,3 l/100 km
Základná cena: 166 121 eur
Prevedenie GTS vzbudilo veľké ohlasy už od začiatku. Môžu za to žiabre na prednom nárazníku. Kontroverzný prvok ale postupne zovšednieva a postupne sa z neho stáva dizajnový štýl, ktorý sa autu hodí. Hlavne, že svetlá sú okrúhle. A že sú zadné prepojené!
Porsche 911 Carrera GTS používa na pohon rovnako trojliter, ale je naladený trochu inak. A môže mať aj pohon všetkých štyroch kolies. Pre kupé a kabriolet sú dostupné obe verzie, ale Targa, ktorú GTS môže mať ako prvé, má iba pohon všetkých štyroch kolies.
Motor pod zadnou kapotou dosahuje výkon 357 kW/485 k a je pripravený na každú situáciu s krútiacim momentom 570 Nm. Ale to nie je všetko. GTS je prvým vozidlom Porsche 911 s hybridom. Elektrický motor má 41 kW/56 k a celkovo sa teda výkon dostáva na 398 kW/541 k a krútiaci moment na 610 Nm. Zadokolka kupé má stovku za 3 sekundy presne. Je to z dôvodu, že v štandardnej výbave figuruje Sport Chrono Package.
Zhrnutie 911 Carrera GTS
Motor: plochý šesťvalec, objem 3,0 litra, dve turbá
Prevodovka: automat PDK, dve spojky, 8 stupňov, možnosť pohonu všetkých kolies
Výkon celkovo: 398 kW/541 k
Krútiaci moment celkovo: 610 Nm
Zrýchlenie 0-100 km/h: 3,0 s
Kombinovaná spotreba podľa WLTP: 10,6 l/100 km
Základná cena: 184 616 eur
Vybrať si to správne Porsche 911 je veda. Väčšine ale bude stačiť základná Carrera, ktorá predvádza statočné výkony a vyzerá vlastne takmer rovnako ako Carrera S. Ale ja by som si vybral, bez rozmýšľania, to najpomalšie Porsche 911 aktuálne. Vybral by som si 911 Carrera T. Prečo? Lebo má manuál a hlavica radiacej páky sa nechala inšpirovať legendárnym Porsche Carrera GT. Vedeli ste, že práve na Carreru GT malo Porsche aktuálne zvolávaciu akciu? V rámci servisu menili pneumatiky za úplne nové s novými zmesami a dezénmi z modernej doby. Nielen kvôli výkonom, ale aj kvôli bezpečnosti majiteľov.
Ak chceš aj ty Porsche, tak ich zopár v ponuke máme! Naši odborníci vedia pomôcť každému nielen s kúpou a predajom, ale aj s financovaním a tiež poistením.